تغذیه برای بیماری کلیه پلی کیستیک
نوشته شده توسط : pkdcured.org

تغذیه برای بیماری کلیه پلی کیستیک

تغذیه برای کلیه DiseaseWhat پلی کیستیک رژیم غذایی مناسب و تغذیه برای بیماران مبتلا به PKD است؟ غذایی خوب می تواند کمک به تحکیم اثرات درمانی داروها و درمان و یا حداقل می تواند کمک به جلوگیری از هر گونه بدتر شدن عملکرد کلیه به علت رژیم غذایی نامناسب.

در اینجا برخی از رهنمود های تغذیه برای بیماران مبتلا به PKD.

1. رژیم غذایی کم نمک می تواند به کنترل فشار خون بالا کمک کند، شانس عفونت را کاهش دهد. اکثر بیماران PKD فشار خون بالا حتی قبل از عملکرد کلیه ها آسیب دیده داشته باشد. اگر به خوبی کنترل نشده، فشار خون بالا ضایعات قلبی و عروقی می شود. فشار خون بالا نیز می تواند خطر پارگی آنوریسم و ​​سکته مغزی را افزایش می دهد. کنترل موثر از فشار خون بالا می تواند کاهش سرعت نرخ کاهش عملکرد کلیه و کاهش بروز عوارض.

2. کم پروتئین برای حفظ عملکرد کلیه است. هنگامی که میزان فیلتراسیون گلومرولی کمتر از 50، لازم است به محدود کردن مصرف پروتئین به خاطر کاهش ضایعات نیتروژنی و از بین بردن بار و گونه به کلیه است. مواد غذایی از پروتئین با کیفیت بالا که شامل اسیدهای آمینه ضروری و تولید زباله کمتر مانند سفیده تخم مرغ، گوشت بدون چربی، ماهی آب شیرین، شیر انتخاب خوبی برای بیماران مبتلا به PKD.

3. بیشتر مصرف مایعات. توصیه می شود که بیماران مبتلا به PKD باید مصرف مایعات بیشتر و این فواید زیادی دارد. این می تواند خروجی افزایش ادرار کمک کند به طوری که برای کمک به خیط و پیت کردن مواد زائد، مواد سمی، اسید اوریک از کلیه ها. این می تواند کمک به پاک کردن کلیه ها و کاهش خطر تشکیل سنگ در کلیه ها و مجاری ادراری.

4. سبزیجات تازه و میوه ها. سبزیجات و میوه جات می شود اغلب کم پروتئین و آنها بالا در ویتامین ها و الیاف هستند. چه تر است، بسیاری از میوه ها و سبزیجات، غذاهای قلیایی است که به نظر می رسد خوب است برای بیماران مبتلا به PKD. اگر عملکرد کلیه بیمار به شدت آسیب دیده و بیمار را توسعه داده است نشانه ای از هیپرکالمی، برخی از میوه ها و سبزیجات با پتاسیم بالا باید اجتناب شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رژیم غذایی مناسب و تغذیه برای بیماران مبتلا به PKD، خوش آمدید به ما ترک یک پیام و یا پزشکان آنلاین ما مشورت کنید.

Nutritions For Polycystic Kidney Disease

http://www.pkdclinic.org/food-drinks/381.html





:: بازدید از این مطلب : 5583
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: